muttliv.blogg.se

#feminism #kvinnokamp #klasskamp #patriarkathat #krossanormen

vi bygger en armé

Kategori: Allmänt

 

MINDRE ÄN EN VECKA KVAR TILL VALET!
och denna underbart fantastiska låt, med denna sjukt najsa video till, går varm på P3 just nu. I love it!
 

Men..
Det är som sagt val snart. väldigt väldigt snart. Jag känner att jag sedan säkert två år tillbaka varit helt övertygad om att Alliansen kommer att supa i år, och de förhoppningarna glädjer mig. Vad som dock är än viktigare än att Alliansens regeringsdagar ska vara över är att SD inte växer. Vilket dem tyvärr verkar göra. Detta valet är avgörande. Detta valet är så jäkla viktigt. och jag har beslutsångest...
 

Hjärtat sitter vänster, så mycket vet jag. Men vart i vänstern? Eftersom det här valet är så oerhört, oerhört viktigt på så många plan så är jag så rädd för att "slänga bort min röst". Något som jag iofsj vet bara är ett påhitt, varesig jag röstar S, V, MP eller F! så räknas min röst och jag tror att den kommer att förändra. Men vart gör den sig bäst? Vart hör just min röst hemma? Jag försöker tänka idelogi, men senglar också på vallöften och utspel. Har svårt att välja sida, gillar dock inte att många sossar påstår att en röst på F! är en röst på SD, om F! inte kommer in i riksdagen. Tänk om SD hade tänkt så, då kanske vi hade sluppit dem i riksdagen? Nä, men jag tycker det är viktigt att F! kommer in. Jag tycker också det är viktigt att Miljöpartiet blir tredje största parti, för det skrämmer mig något oerhört att SD kan knipa den platsen. Jag tycker att Vs ställning mot vinster i välfärden är oerhört betydande och jag tycker att S har många bra förslag på hur vi ska skapa mer arbete åt unga. så vad fan....?
Kunde en inte fått rösta på alla fyra...?
 
Kommentera inlägget här: