muttliv.blogg.se

#feminism #kvinnokamp #klasskamp #patriarkathat #krossanormen

intro

Kategori: Allmänt

Hej där!
 
Jag har aldrig gjort detta innan, en blogg innehållande mina åsikter och mitt resonemang kring allt det som är både rätt och fel i alla vårat samhälle. För ja, det är alla vårat samhälle. Inte bara de vita männens. Inte bara de med mest utbildning eller högsta löns samhälle. Inte bara företagens styrelsers. Samhället är ALLAS och vi måste tillsammans jobba för att göra det så bra som möjligt - för alla. Inte bara tänka på oss själva, medan vi måste tänka på oss själva för att kunna hjälpa andra.
 
Kom ihåg när du läser - jag har aldrig gjort detta innan. Jag lär mig. och det är syftet med den här bloggen. Ett forum för uttryck och disskussion. Jag tar gärna emot kritik, men ha i åtanke - Jag lär mig. Jag är inte starkast i världen eller en bomb endast fylld av åskter fast utan känslor. Jag tror inte någon är det. Du är väl inte det? Så jag ber dig, läsare, lyssnare, åskådare - var den person som jag behöver mest just nu; en guide genom åsiktsdjungeln, en kompanjon i kampen och en förstående men ifrågasättande vän i kaoset.
 
 
Vi får se vad som dyker upp här med tiden,
men jag tar mig ändå friheten att tacka på förhand
och hoppas att detta är ett initiativ jag inte kommer ångra.
 
 
Puss&kram!
/ Aras

KOMMENTARER:

  • Din bästa compadre Jossan säger:
    2014-08-19 | 11:13:57

    DU är så fantastisk qvinna!! Ska bli ett sant jävla nöje att följa denna blogg och jag blir så inspirerad till att också starta en plattform för mina tankar. Jag ÄLSKAR namnet, "Muttliv", hur bra??! Så mycket som du lärt mig, och lär mig hela tiden. Tack för att du alltid tror på mig och för att du får mig att inse saker om mig själv som jag blundar för. Feminism, kvinnokamp, klasskamp, patriarkathat!! Tack tack tack älskade systerperson för att du hjälpte mig att hitta tillbaka. Vi är jävligt bra! Puss älskling <3

    Svar: ASSSÅÅÅÅÅÅÅ FINASTE UNDERBARASTE! Du inspirerar mig minst lika mycket och trots livets svackor så vet jag att vi alltid kommer att vara på rätt spår, tillsammans är vi enade, och tillsammans är vi starka! Jag älskar dig!!! <3
    muttliv.blogg.se

Kommentera inlägget här: